14 Disember 2009

Dah nazak...

..dengar tajuk pun dah mcm2 pikiaq kan?..pagi td bangun ja dari tido,kakak aku yang dekat penang msg ckp ayah aku dah nazak..tp tu lah..aku x tau nk rasa apa..klu org dengar mesti pikir aku ni ank derhaka ke apa..
Al kisahnya..aku x pernah  duduk pun dgn ayah aku sejak mak aku  bercerai dgn ayah aku,..time  tu aku masih baby.. ayah aku kawin lain masa mak aku masih jadi isteri dia dan sedang sarat mengandungkan dekat aku.Kawin pun tanpa pengetahuan mak aku..sampailah..saat diakad nikah baru mak aku dapat tau..bayangkan perasaan mak aku..sedihkan.Aku dapat tau cita ni pun dari mulut mak aku sendiri..sejak ayah aku kawin,dia x penah bagi nafkah dekat kami sekeluarga..sampaikan kami pernah mkn nasi x berlauk,..sbb tu lah mak aku bercerai dgn ayah aku..
aku pulak x penah rasa kasih sayang seorang ayah pun dari kecik sampai besar..hari tu masa dia sakit  masuk hospital..aku pi la tengok..tp memang kekok gila bila nak sentuh dia..rasa mcm sentuh org lain ja.mak tiri aku tu la..sibuk2 suruh aku pegang ayah aku..sbb dia ckp ayah aku asyik sebut nama aku ja..sedangkan nama anak dia yg len x sebut cmtu pun..aku pun pegang la tangan dia..xmo la jd ank derhaka plak nnti..ye laa..kalau xda ayah aku..x wujud la aku di dunia ni..aku ni masih lagi ada perasaan tau..kalau nak ikut perasaan marah dan dendam tu memang la ada..tp sebagai seorang anak kena pikir jg perasaan org lain jg..tambah2 dengan darah daging sendiri kan..betul..betul...betul..
..tp harini..aku mai jg keja..sbb cuti balance 3 ari ja lg huhu..lagi pun aku tunggu kakak aku dr penang balik..bleh la aku pi gn dia sama2 bawa mak aku pi umah ayah aku,..aku malu la nk pi sorang2..xkenal sapa pun dekat situ..abang2 aku plak hmm..entah lerrr..
Pasal cita ayah aku ni plak..dia dah lama sakit buah pinggang..selalu dok wat hemodialisis kt spital..ditambah plak sakit jantung.Baru2 ni dah byk kali dia ulang alik masuk wad cuma kali ni.. spital dah x leh nk terima dia lg..Dia masuk wad kali ni aku pakai GL aku,..aku kesian kt ayah aku..biar la kali ni aku tolong dia..apa yg terjadi dulu tu antara dia gn Tuhan..Mak aku pun dah maafkan ayah aku bila ayah aku minta maaf kt dia masa dia kuar wat kali prtama aritu..Segalanya telah dimaafkan..Sama2 la kita berdoa....amin


 MySpace
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan